Professionele uitstraling met bedrijfskleding

Niet alleen is je personeel herkenbaar, bedrijfskleding straalt ook vertrouwen uit. Het laat zien dat je het beste met je personeel voor hebt. Door bedrijfskleding heb je bovendien zelf in de hand hoe je personeel gekleed gaat. Dit zorgt ervoor dat iedereen op de werkvloer een visitekaartje van je bedrijf is. Uiteraard moet je wel zorgen voor kleding van kwaliteit. Dat is immers wat je als bedrijf ook uit wilt stralen.

Veilig en beschermd

Veel bedrijfskleding zorgt er ook nog voor dat je personeel veilig werkt. Bijvoorbeeld als je kiest voor werkjassen met reflectoren. Zorg er wel voor dat de kleding aan de normen voldoet, vooral als je personeel met gevaarlijk gereedschap aan de gang gaat of veel buiten moet werken. Zo moet je rekening houden met de weersomstandigheden of met werken in het donker. En voor mensen die met gevaarlijk gereedschap aan de gang gaan, gelden andere eisen voor de kleding. Dat het bescherming geeft tijdens zagen bijvoorbeeld. Is je personeel vooral binnen op zoiets als een winkelvloer te vinden? Dan is wellicht een T-shirt met logo en een werkbroek goed genoeg.

Allemaal hetzelfde

Een logo op bedrijfskleding laten bedrukken staat hartstikke professioneel. Daarnaast is elk onderdeel van bedrijfskleding te personaliseren. Zo heb je voor iedereen een passende outfit, maar toch ogenschijnlijk allemaal hetzelfde. Maatvoering is daarin belangrijk. Je wilt immers dat iedereen kleding draagt dat lekker zit en waar men zich goed in kan bewegen. Voordeel van bedrijfskleding is dat je je personeel niet hoeft te vertellen wat wel en niet mag op de werkvloer, qua kleding. Iedereen draagt gewoon de outfit van de baas! Je kunt ervoor kiezen om diverse functies nét even wat andere kleding te geven, als het maar bij elkaar past. Denk bijvoorbeeld aan de kleding voor de afdelingschef. Hoe handig is het als de klant in een oogopslag ziet dat hij die persoon aan kan en mag spreken?

Reclame

Bedrijfskleding is op een bepaalde manier ook onderdeel van een reclamecampagne. Hoe meer uitingen, hoe meer herkenbaar. Als je je bedrijfskleding laat bedrukken, heb je weer een mogelijkheid om je logo aan je klanten te laten zien. Naast de campagne in een huis-aan-huisblad en de auto’s met bedrukking op de zijkant is dat goed voor je naamsbekendheid. Overal waar je potentiele klanten jouw logo tegenkomt, wordt men weer even herinnerd aan je bedrijf. En op de dag dat ze iets van je nodig hebben, moet eigenlijk direct je logo in het geheugen springen. Alleen dan is een campagne effectief. Leuk toch, dat bedrijfskleding daaraan bijdraagt?

Slijtvast en duurzaam

Voor bedrijfskleding is het belangrijk dat het slijtvast is. Alleen al voor het imago van het bedrijf kun je het risico niet lopen dat de kleding snel slijt. Hoe mooier het materiaal, hoe langer het meegaat. In het kader van gekleurde kleding is het van belang dat één iemand de bedrijfskleding wast. Zo voorkom je dat iemand bijvoorbeeld zijn lichtgele shirtje per ongeluk met een nieuw knalrood shirt in de was gooit. We weten allemaal hoe dit een roze gloed aan de hele draai geeft. De uitstraling van bedrijfskleding is belangrijk, ook om te laten zien dat je bedrijf met duurzaamheid bezig is. Er zijn al genoeg wegwerpartikelen op de markt.